Oeps.. iets te veel gelopen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roy Dam - WaarBenJij.nu Oeps.. iets te veel gelopen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roy Dam - WaarBenJij.nu

Oeps.. iets te veel gelopen

Blijf op de hoogte en volg Roy

19 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanmorgen word ik wakker rond 8 uur. Zie ik ineens een bericht van mijn oude klas! Heel leuk dat jullie mij gaan volgen. Natuurlijk ken ik jullie nog. Als ik weer in Nederland ben kom ik zeker nog een keer langs!

Gisteren hebben Sophie en ik het in de ochtend weer erg rustig aan gedaan. Rustig een paar broodjes gegeten en lekker bij het zwembad gezeten.

We hadden een hele planning gemaakt voor deze dag en besloten als eerste een taxi te nemen naar de fietsenzaak waar de ober ons woensdag over had verteld. Het bleek toch wel een erg dure fietsenzaak te zijn. De goedkoopste fiets was ongeveer 800 SRD (bijna 200 euro). Omdat we de afstand naar stage ook wel kunnen lopen halen we waarschijnlijk geen fiets. In de avond is het hier absoluut niet veilig om over straat te lopen of te fietsen, dus moeten we dan alsnog een taxi nemen.

Hierna besloten we onze weg te vervolgen richting de grote markt (die heel mooi schijnt te zijn). Onderweg keken we of we nog wat winkels zagen waar we spullen konden kopen die we nodig hadden. Zo wilden wij bijvoorbeeld een salade gaan maken. Het rare aan Paramaribo is dat er op elke hoek van de straat wel een Chinese supermarkt zit, maar ze verkopen allemaal hetzelfde. Komkommer, tomaat en sla waren nergens te vinden. Sophie heeft nog een klamboe nodig (geen overbodige luxe in Suriname lijkt mij), maar die wordt ook bijna nergens verkocht.

Na een uur lopen midden in de hete zon kwamen we eindelijk aan bij de markt. Ik had een prachtig kleurrijk en geurvolle plaats verwacht, maar het viel zwaar tegen. We hebben we wat uien, komkommers en tomaten kunnen halen maar ik stond ook niet te trappelen om een vis te kopen die al 8 uur in de zon had gelegen. Op een bepaald moment kwamen we zelfs bij een plek op de markt waar we ons niet erg prettig voelden. Ik omschreef het zelf als erg beklemmend. Het stonk er heel erg naar bedorven vlees en vis. De mensen stonden erg dicht op je en leken allemaal iets van ons te willen. Helaas hebben we de camera hier ook niet uit de tas durven te halen.

Omdat wij hierna verder wilden naar Orange tours om onze tour te betalen besloten we verder te lopen. Na een half uur vonden we het wel mooi geweest en besloten een taxi te nemen. We hebben eerst nog even op het terras gezeten bij 't Vat waar we ook nog drie Belgische meisjes spraken die hier voor 4 maanden stage komen lopen. Zij hadden wel een fiets kunnen huren van hun huisbaas voor een schappelijke prijs..

Na betaald te hebben bij Orange tours liepen we terug richting ons appartement. Onderweg haalden we de laatste benodigdheden bij een Chinese supermarkt. Omdat we geen sla konden vinden besloten we een pasta te maken. We waren weer een halfuur verder en helemaal op. Na eerst even een duik in het zwembad te hebben genomen besloten we maar te gaan koken. Hierna hebben we nog even buiten gezeten met het plan een film te kijken. Omdat we allebei erg moe waren kwam dit er ook niet van en lag ik om 10 uur al in mijn bedje.

Vandaag willen we kijken bij een grote supermarkt. Vanavond komt Wendell terug van zijn trip naar de Brownsberg en gaan we samen met hem koken in ons appartement. Verder zien we wel wat de dag brengt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Ik heb de site aangemaakt voor mijn tienweekse reis naar Suriname. Ik probeer iedere dag een verslag te schrijven over wat wij meemaken op stage, in de stad of in de jungle.

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 6639

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 22 November 2014

Suriname

Landen bezocht: