De reis en aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roy Dam - WaarBenJij.nu De reis en aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roy Dam - WaarBenJij.nu

De reis en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Roy

16 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Ik ben net wakker geworden van het gefluit van alle vogels, honden en andere dieren buiten. Het is half 7 in de ochtend en ik heb net de eerste nacht in Paramaribo doorgebracht.

Gisteren ging om kwart over 5 de wekker. Na een uur in de file te hebben gestaan kwamen we toch ruim op tijd aan op Schiphol. Nadat we afscheid hadden genomen van onze families ging de tijd eigenlijk vrij snel voorbij. Voor we het wisten zaten we al in het vliegtuig en waren we met een kleine vertraging onderweg. Hoog in de lucht hebben we nog een hele tijd gesproken met een man die zijn familie gaat bezoeken. Hier merkten we direct de gastvrijheid en de openheid van de Surinamers. De man was erg geïnteresseerd in wat wij kwamen doen en wenste ons een fijn verblijf.

De vlucht verliep zeer voorspoedig en voor we het wisten waren we geland op Zanderij. Het had net geregend en daarom was het gelukkig nog niet heel warm. In de hal werden we opgewacht door een man in een coca cola shirt en coca cola pet. Familie van hem runt het appartement. De lange rechte weg richting Paramaribo was erg indrukwekkend. Er waren veel kleine huisjes in slechte staat met daartussen af en toe een grote villa.

Aangekomen bij het appartement ontmoetten we de eigenaresse. Zij maakte op ons een zeer verzorgde en betrouwbare indruk. Ze liet ons het appartement zien en vertelde ons de belangrijkste zaken. Zo is er vrijwel altijd iemand in het complex aanwezig om onze veiligheid te garanderen en wordt ons appartement ook nog eens elke week schoongemaakt.

Hierna zijn we nog snel even naar de lokale Chinese supermarkt geweest om wat kleine dingen te halen en hebben we de rest van de avond met een paar heerlijk koude biertjes naast het zwembad gezeten.

Klik op de link hieronder voor een rondleiding door ons verblijf:

• 16 September 2014 - 13:39

Jeannette :

He Roy,
    Fijn om te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad.
    Heel veel plezier samen en geniet van alles om je heen.
    Liefs mama.

• 16 September 2014 - 14:28

Henry Ten Dam:

Hoi Roy, mooi dat je goed bent overgekomen.
    En dat je in een goed appartement zit.
    Veel plezier. Liefs papa.

• 16 September 2014 - 15:22

Debbie:

Ha Roy, wat gaaf om te zien! Het muziekje in de auto brengt zelfs ons in Surinaamse sferen..
    Lijkt me prettig om nu eerst rustig de tijd hebben om te wennen daar, en het hele assortiment uit de Chinese (?!) supermarkt te testen! Have fun en groeten...

• 16 September 2014 - 17:16

Oma En Opa:

Mooi landje.
    Gisteravond iets van de binnenstad gezien.
    Heel iets anders dan hengelo.
    Grtjs

• 16 September 2014 - 19:44

Niels:

hé Bro
    Zo to horen heb je er zin in!
    Lekker genieten daar.
    Groeten Niels